בלכמן מנס ורובוטיכאן: קראו על שיתוף הפעולה בין יצרנית התבניות לכוכב העולה החדש בענף הרובוטיקה

ענף הרובוטיקה תופס תאוצה בארץ ובעולם. כידוע, לרובוטים שימושים רבים ומגוונים אשר נועדו להחליף בני אדם בפעולות פשוטות עד מורכבות מאוד. תעשיית הרובוטיקה התפתחה כל כך בשנים האחרונות, עד כי רוב הרובוטים הקיימים הימים אינם מוחשיים ופיזיים אלא קיימים בתוכנה בלבד. יחד עם זו, עדיין יש שימוש ברובוטים מוחשיים, ואנו יכולים לראות הרבה סטארט אפים שמבססים את המוצרים שלהם סביב הטכנולוגיה הזו.

הרובוטים שאכן מוחשיים ומורכבים מחלקים מכניים זקוקים להרבה יותר מאלגוריתם מתוחכם על מנת לפעול כראוי. רובוטיקה היא ענף מולטי דיספלינרי המשלב תכנון, תכנות ובנייה של רובוטים הנעים בצורה עצמאית ע"פ מידע המתקבל מחיישנים. על מנת לבנות רובוט, אנו זקוקים לידע בהנדסת מכונות, אלקטרוניקה והנדסת תוכנה (שלמעשה יוצרת את "השכל" של הרובוט המאפשר לו להגיב למצבים השונים). כמו כן, אנו זקוקים לידע בעיצוב תעשייתי על מנת לעצב את התבניות מהם עשוי הרובוט – בעיקר כשהוא עשוי חלקי פלסטיק.

הרחפן הייחודי של חברת רובוטיכאן

חברת "רובוטיכאן" הממוקמת בבאר שבע עוסקת בפיתוח מערכות רובוטיות אוטונומיות ניידות בקרקע ובאוויר. הרובוטים של רובוטיכאן מספקים פתרונות לתעשיות ביטחוניות, מוסדות וגופים בממסד הפרטי, הממשלתי והאקדמי. הם פנו לבלכמן מנס על מנת לייצר חלקי פלסטיק לאחד המוצרים הייחודים שלהם – רחפן שיכול לטוס וכן להתגלגל על הקרקע לחסוך באנרגיה ולהגדיל את טווח שעות הפעילות ויכולת החדירה לשטח. הרחפן ניתן לשילוב כחלק ממבצעים צבאיים, מתן עזרה ראשונה ולצרכי ביקורת ופיקוח במפעלים תעשייתיים.

בלכמן מנס מייצרת עבור רוביטיכאן את כלוב הפלסטיק שבתוכו הרחפן מורכב (ניתן לצפות בתמונות באתר של רובוטיכאן). האתגר הגדול בייצור מוצר מורכב כרחפן הזה הוא מציאת הגיאומטריות וחומר הגלם הטוב ביותר שיספק את הקשיחות הדרושה לכלוב – כדי לספק שרידות לרחפן בזמן התרסקויות.

בלכמן מנס - שיתוף פעולה מנצח

ולמרות האתגר, מחלקת התכנון של מפעלי בלכמן מנס הצליחה לתכנן ולהתאים את כלוב הפלסטיק לרחפן. התוצאה היא מוצר חדשני שהביא את תחום הרובוטיקה צעד אחד קדימה: הרחפן הוא הרובוט ההיברידי הראשון בעולם עם יכולות של מזל"ט. 

בלכמן מנס בע"מ גאים לקחת חלק בפועלה של חברה חדשנית ויצירתית כמו רובוטיכאן. כמו לקוחות אחרים שלנו, גם רובוטיכאן נעזרת בניסיון הרב והידע המקצועי העשיר שצברנו במהלך השנים על מנת להגיע לתוצאות הרצויות שלה. 

יש לכם רעיון לפטנט המכיל מוצרי פלסטיק? עם בלכמן מנס אתם יכולים להיות בטוחים שתקבלו את השירות והייעוץ היעיל והמקיף ביותר. צרו איתנו קשר עוד היום. 

> צרו קשר