בלכמן מנס: ערכות רפואיות ביתיות מצילות חיים – בזמן הקורונה

כבר מזה מספר חודשים מגפת הקורונה, שהתפרצה בישראל ובעולם, גורמת לקשיים רבים עבור מערכות הרפואה ברחבי הגלובוס ופוגעת ביכולת של הצוותים הרפואיים להעניק לאנשים את הטיפול הראוי, הן בגלל העומס של מטופלים והן בגלל הפחד של אנשים מלהגיע לחדרי המיון ומרכזי הרפואה.

אבל גם לפני תקופת הקורונה, חברות רבות החלו ליצור חידושים טכנולוגיים ואמצעים רפואיים חדשניים אשר יחסכו עבור אנשים את ההגעה לחדרי המיון, למרכזי רפואת חירום ולקופות החולים. המטרה היא כמובן להקל על המטופלים ולהוריד את העומס ממערכת הרפואה הציבורית, ובנוסף להקל על אנשים באבחון תסמינים ובעיות רפואיות.

אחת הדוגמאות הבולטות ביותר בתחום היא החברה הישראלית 'Healthy.IO', חברה המייצרת ומפתחת בדיקות שתן ביתיות עבור נשים בהריון. החברה הייתה בכותרות לאחרונה, לאחר שרכשה את המתחרה הישירה שלה מארה"ב. הפיתוח של חברת Healthy.IO חוסך עבור נשים את הביקור אצל הרופא, באמצעות בדיקה ביתית ואפליקציה שפותחה ע"י החברה, דבר שהפך לחשוב מאוד בעידן הקורונה.

חברת Healthy.IO מפתחת בדיקות שתן ואפליקציה תואמת, המציגה הוראות לבדיקה ואת תוצאותיה | תמונה: אתר החברה

דוגמה נוספת היא חברתאיתמר מדיקל, אשר מפתחת ומייצרת גם היא בדיקות רפואיות ביתיות, המייתרות את ההגעה למעבדות השינה בבתי החולים וכך מסייעות להקלת העומס על מערכת הרפואה ובצמצום התחלואה.

החברה הייתה זקוקה לייצור של חלקים עבור הבדיקות הרפואיות הביתיות שהיא מפתחת ומייצרת, במתכונת מוגברת. בדיקות אלו מייתרות את ההגעה למעבדות השינה בבתי החולים ועל ידי כך, מסייעות למאבק בקורונה. חברת בלכמן מנס ו-ב. & ניר פלסטיקה, הקימו פסי ייצור נוספים על מנת לספק את ההזמנות עבור איתמר מדיקל באופן המהיר ביותר, תוך שמירה על רמת האיכות הגבוהה ביותר.

באמצעות התגייסות זו, בין היתר, הגדילה חברת איתמר מדיקל את הכנסותיה ב-8.4 מיליון דולר ברבעון האחרון, 4% מעל התחזית. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-26% ושווי החברה נכון להיום הוא 780 מיליון שקל. מנכ”ל איתמר מדיקל אמר לאתר ביזפורטל: “תוצאות הרבעון הראשון שלנו משקפות התחלה חזקה של השנה, אשר ממשיכה לרבעון השני”.

בחב' בלכמן מנס מסוגלים לתכנן ולייצר עבור לקוחות גם את התבנית של מוצר הפלסטיק, גם לייצר את המוצר באמצעות הזרקת פלסטיק לתבנית בחברת הבת ב. & ניר פלסטיקה, וגם להרכיב את חלקי המוצר המוגמר באמצעות טכנולוגית הלחמה אולטראסונית מתקדמת – כלומר לענות על כל צרכי הפלסטיק תחת קורת גג אחת בשירות ‘One Stop Shop’, החל משלב התכנון ועד למוצר הפלסטיק המוגמר.

> צרו קשר