בלכמן מנס: תחזיות עבור שוק הזרקת הפלסטיק – צמיחה ממוצעת של 5% בשנה עד 2027

ככל שהזמן עובר והטכנולוגיה מתפתחת, שוק הזרקות הפלסטיק הגלובלי ממשיך לצמוח. כעת התחזיות מצביעות על צמיחה של כ-5% בשנה לאורך 7 השנים הבאות

שוק מוצרי הפלסטיק בהזרקה הוערך בכ- 260 מיליארד דולר בשנת 2019, סכום עצום לכל הדעות. כעת, דו"ח חדש חוזה צמיחה ממוצעת שנתית של 5% לתעשייה, במשך 7 השנים הבאות, כלומר עד שנת 2027.

אחת הסיבות המרכזיות לעלייה בתחזית היא הביקוש הגובר עבור מוצרי פלסטיק המיוצרים בהזרקה לתבנית, במספר הולך וגדל של תעשיות, כגון: תעשיית הרכב, רפואה, אלקטרוניקה, אריזה, מוצרים ביתיים ועוד. החידושים בתעשיית הפלסטיק הובילו להתייעלות בייצור המוצרים וכיום מספר המוצרים הפגומים בתהליך הייצור קטן מאוד. בנוסף, הטכנולוגיה המתקדמת מאפשר לייצר מוצרים מורכבים בהרכבם ובצורתם, בדיוק גבוה יותר מאי פעם.

הטכנולוגיה המתקדמת לצד יכולת הייצור הגבוהה, מתווספים לעלות הזולה של ייצור מוצרי פלסטיק בהזרקה. עם זאת, בקרב רבים מתחזקת החשיבה הסביבתית וישנה עלייה בביקוש לייצור 'ירוק' – כלומר שאינו מזהם או פוגע בסביבה.

לכן, הדו"ח צופה גם ירידה בשימוש בחומרים כמו בנזן, אתילן וכו'. על מנת שתעשיית הפלסטיק לא תיפגע, חברות רבות מתמקדות בייצור מוצרי פלסטיק בהזרקה, תוך שימוש בפלסטיק ממוחזר, תרכובות פלסטיק מתכלות, וגם בפיתוח של תרכובות ידידותיות לסביבה שאינן משאירות מדרך סביבתי.

Recycle

תעשיות מובילות בצריכת מוצרי פלסטיק

תעשיית האריזה והאחסון היא המובילה בצריכה של מוצרי פלסטיק בהזרקה, כ-30% מהשוק כולו בשנת 2019, ליתר דיוק. המוצרים בתעשייה זו ממשיכים להשתכלל על מנת לעמוד בתקנים המשתנים משנה לשנה, ומשמשים להעברת מוצרים בבטחה, הארכת אורך חיי מוצרים (כמו מזון למשל), עמידות גבוהה יותר לנזקים ולתנאי אחסון קיצוניים וכן הלאה.

התעשייה השנייה שעושה את השימוש הרב ביותר במוצרי פלסטיק, היא תעשיית האלקטרוניקה ומוצרי החשמל הביתיים. במקום השלישי נמצאת תעשיית הרכב והתחבורה, בה ניתן להבחין בטרנד של החלפת חלקי מתכת וברזל בסוגי פלסטיק עמידים.

אחת המסקנות המעניינות ביותר בדו"ח, היא התחזית לצמיחה בסקטור הרפואה, אשר אומרת כי בשנים הקרובות תתרחש עלייה בשימוש של יצרניות ציוד רפואי בפולימרים מתכלים, בייצור מוצרי פלסטיק בהזרקה לתבנית.

צפו בסרטון בו ניר בלכמן, מסביר כיצד מייצרים פילטרים למסכות עבור כוחות הרפואה והביטחון:

עתיד מבטיח לתעשיית הפלסטיק

לאחר הנתונים שהוצגו בדו"ח, המראה על צמיחה מרשימה של שוק מוצרי הפלסטיק בהזרקה לאורך 7 השנים הבאות, ניתן לומר בבטחה כי העתיד נראה מזהיר עבור תעשיית הפלסטיק המתפתחת. על כך אמר ניר בלכמן, מנהל התפעול בחברת 'בלכמן מנס בע"מ', כי "שוק הפלסטיק הוא שוק שיודע להתאים את עצמו לרוח התקופה, תמיד מתחדש, תמיד מתקדם מבחינה טכנולוגית ואינו הולך להיעלם בזמן הקרוב". בלכמן הוסיף: "כיום הביקוש גבוה מתמיד, יצרנים במגוון תחומי תעשייה, הבינו את יחס העלות-תועלת המעולה שניתן להשיג באמצעות שימוש במוצרי פלסטיק בהזרקה".

זקוקים לייצור מוצרי פלסטיק בהזרקה לתבנית/ייצור תבנית להזרקה/הלחמה אולטראסונית? צרו קשר עוד היום עם חברת בלכמן מנס לשיחת התייעצות.

> צרו קשר