בעקבות הקורונה: תעשיית הזרקת הפלסטיק נמצאת בתנופה אדירה

 משבר הקורונה פגע בתעשיות רבות כגון תעשיית הבידור, המסעדנות וחיי הלילה. יחד עם הפגיעה הזו קיימות תעשיות וחברות רבות שדווקא חוו גדילה משמעותית בעקבות המשבר. אחת מהתעשיות האלו היא תעשיית ייצור תבניות להזרקת מוצרי פלסטיק. במחקר שפורסם לאחרונה נמצא כי התעשייה העולמית לייצור תבניות להזרקת מוצרי פלסטיק חווה גידול עצום בממדים שלה ועתידה להגיע למחזור של כ- 10.6 מיליארד דולר עד שנת 2025.

הסיבה לגידול נעוצה, כאמור, בתעשיית הרפואה העושה שימוש תדיר במכשירים המיוצרים בתבניות להזרקת פלסטיק. ייצור מוצרים בתבניות להזרקת פלסטיק מתאימה לייצור מוצרים מורכבים ועדינים במיוחד- תכונות המאפיינות רבים מהמכשור הרפואי המשוכלל של ימינו. שיטת הייצור של התבניות להזרקת מוצרי פלסטיק היא שיטה מדויקת היורדת לפרטים הקטנים וזהו מאפיין נוסף ההופך אותה לעדיפה בכל הקשור לתעשיית הבריאות. לדוגמא, עזרים כגון מזרקים, מכשירי אינהלציה, מכונות הנשמה, משאפים ועוד מיוצרים כולם בעזרת תבניות להזרקת פלסטיק. בעקבות משבר הקורונה נהיה צורך אדיר בכל אלו ולכן התפוקה של התעשייה הזו עלתה בהתאם. מדינות כגון הודו וסין הפכו להיות המובילות בתחום, אבל כמובן שגם בישראל נמצאים כמה מהמפעלים המובילים בעולם בייצור תבניות להזרקת פלסטיק.

בישראל, בדומה למדינות אחרות, התגייסה תעשיית הפלסטיק לעזור בהתמודדות מול המגפה. חברת בלכמן מנס בע"מ שיתפה פעולה עם חברת "שלאון מפעלים כימיים בע"מ" ויחד הן סיפקו הזמנות של מסכות פילטרים מסוג אירוסול, אשר שימשו את כוחות הביטחון והצוותים הרפואיים לאורך כל התקופה הזו. בנוסף, החברה התגייסה על מנת לעזור לחברת "איתמר מדיקל", מלקוחותיה, בייצור ופיתוח בדיקות ביתיות. כמו כן, חברות מתחום הדפסות ה-D3 כמו סו-פאד, חברות רהיטים שונות ובעלי מקצוע אחרים התנדבו מכל קצוות הארץ על מנת לעזור לייצר מסכות פלסטיק, שסתומים למכונות הנשמה ועוד.

מלבד הגידול בצורך לעזרים רפואיים בתקופת מגפת הקורונה, סיבה נוספת שתעשיית התבניות להזרקות הפלסטיק הופכת לאחת התעשיות החזקות בעולם היא ההתפתחות המתמדת שזו עוברת. כמו הרבה תעשיות אחרות, גם תעשיית התבניות להזרקת  לתבניות קשורה בהתפתחות ובגילויים מדעיים. פן אחד של הטכנולוגיה, הלוא היא הדיגיטציה, תורם רבות להתפתחות של התחום הזה בשל המודלים המורכבים שניתן ליצור דרך המרחב הדיגיטלי. אמצעים טכנולוגיים חדישים פותחים אופציות לפטנטים חדשים ותורמים ליצירתיות, ומכאן להתפתחות של מוצרים חדשים ופתיחת מפעלים. מי יודע לאן היצירתיות בתחום זה תגיע עד שנת 2025?

סרטון המסביר את תהליך הייצור של פילטרים מסוג אירוסול עבור מסכות לכוחות הרפואה והביטחון בזמן המגפה:

> צרו קשר