מהרעיון עד למוצר: כיצד לתכנן, לבנות ולפתח אבטיפוס למוצר שלך?

אם אתם חושבים על ייצור מוצר או שיש לכם פטנט חדשני שאתם מעוניינים להוציא לשוק, בוודאי שמעתם כבר על המושג "אבטיפוס". אבטיפוס הוא למעשה הדגם הראשון המשמש אותנו בבואנו לבחון ולנסות מוצר חדש, לפני שאנו עוברים לייצור המסחרי שלו. זהו שלב קריטי בכל הקשור לייצור המוני, מפני שהוא מאפשר לנו לקבל הבנה טובה יותר על התכונות וההתנהגות של מוצר מסוים. אבטיפוס חוסך לנו עלויות וזמן (Time To Market).

כל ייצור המוני של מוצר מתחיל ביצירת אבטיפוס, בין אם מדובר כאן במוצר חדש לחלוטין או בעריכת מקצה שיפורים של מוצר הקיים כבר בשוק, אבטיפוס מאפשר לך (ולמעצבי המוצר שלך) לבדוק את תקינותו של המוצר לפני שמתחילים בייצורו. למזלנו, בעת המודרנית קל בהרבה ליצור אבטיפוס מדויק ולחזות באמצעותו כל תקלה או פגם שעלולים להופיע במוצר המיועד.

יצירת אב טיפוס - איך מתחילים?

במידה ואתם רוצים לייצר את האבטיפוס הראשון שלכם, חשוב שתדעו כי השלב הראשון בתהליך זה הוא עיצוב מודל דיגיטלי בעזרת מחשב (CAD- Computer Aided Design). העיצוב הזה הוא הייצוג החזותי של המוצר העתידי שלכם והוא יעזור ליצרן המוצר לפתור את כל האתגרים העיצוביים הראשונים שלכם. כמו כן, העיצוב הדיגיטלי של המודל יעזור לכם לקבוע מהי השיטה הטובה ביותר ליצור המוצר שלכם, ועל כן עבודה עם חברת הזרקת פלסטיק וייצור תבניות מנוסה וותיקה, כגון בלכמן מנס, היא הכרחית.
הכנסת יצרן התבניות ל"סוד העניינים" כבר בשלב התכן יחסוך לכם הרבה כסף,זמן וכאב ראש !

אבטיפוס הכרחי

אבטיפוס מול מוצר רגיל - השוואה

במה שונה ייצור אבטיפוס מול הייצור בפס הייצור הרגיל והיומיומי? תחילה, האבטיפוס נבנה באופן פרטני ובצורה מושקעת מאוד על מנת להבין ככל הניתן את אופיו של המוצר. כמו כן, אבטיפוס לא תמיד נדרש לייצג נאמנה את המוצר הסופי, אלא להציג פן מסוים של המוצר, ועיתים למוצר אחד יהיו מספר אבטיפוסים שכל אחד מהם מייצג אלמנט אחר במוצר. זו הסיבה שאבות טיפוס מסוימים עלולים להיות גדולים או קטנים יותר מהמוצר המקורי – על מנת לחסוך בעלויות (במידה ומדובר על מוצר גדול ומורכב, כגון מטוס) או על מנת להבין טוב יותר אלמנטים זעירים בגודלם.

השלבים של ייצור אב טיפוס

כפי שכבר אמרנו, השלב הראשון לייצור אב טיפוס הוא תהליך התכנון. ניתן לעשות זאת במפעל עצמו (במידה ויש לו את ההסמכה והכישורים הנדרשים לכך), או שאתה יכול לעשות זאת בעצמך בעזרת מעצב מוצר. לאחר מכן, יש לקבוע את החומרים והתהליכים הטובים ביותר לייצור האבטיפוס שלך. בבלכמן מנס אנו מייצרים את אבטיפוס בעזרת תבנית הזרקת פלסטיק, שתשמש אותנו לאחר מכן גם בהליך הייצור עצמו.

בלכמן מנס: יצירת אבטיפוס איכותי מפלסטיק

בבלכמן מנס, אין דבר שאנו אוהבים יותר מלהביא את העיצובים והחלומות של הלקוחות שלנו אל המציאות. אנו ממליצים לכם לפנות אלינו לפני או תוך כדי שאתם פונים למעצב, על מנת לקבל קבלת ייעוץ ראשוני לגבי היתכנות טכנית של המיזם, שימוש בחומרים, סוג התבנית של האבטיפוס וכו.
בלכמן מנס גאה לומר כי היא הייתה שותפה לתכנון וייצור של מוצרים חדשניים מתחומי הרפואה, ההייטק, הרכב ועוד. העמדה שלנו כמובילה ארצית בתחום מבטיחה שתקבלו את הייעוץ, השירות והידע הטובים ביותר שניתן למצוא בשוק. כתוצאה מכך, בלכמן מנס הפכה למקור חשוב לייצור אבות טיפוס מפלסטיק.
אז אם יש לך מוצר שצריך אב טיפוס, צור איתנו קשר עוד היום.

> צרו קשר