מחירי מוצרי הפלסטיק צפויים לעלות בקרוב – מדוע? קראו

בזמן הקרוב המחירים של מוצרי הפלסטיק צפויים לעלות בצורה משמעותית – בעקבות מספר גורמים. במאמר זה נפרט מדוע זה קורה. עם זאת, למרות עליית המחירים בטווח הקרוב – נראה שבטווח הרחוק יותר המחירים ירדו בחזרה, לפחות באופן חלקי. אז מה הן הסיבות להתייקרות מוצרי הפלסטיק?

ראשית, מחירי הנפט ממשיכים לעלות ונכון להיום המחיר עומד על כ- 64$ לחבית ובטווח הקרוב העלייה במחירי הנפט תוביל גם לעלייה במחירים של מוצרי הפלסטיק. מחירי הנפט צפויים לרדת בעתיד, ובטווח הזמן הבינוני-רחוק ככל הנראה תהיה ירידה במחיר. כאשר מחיר הנפט ירד, גם מחירם של מוצרי הפלסטיק ירדו בהתאם.

בנוסף לעליית מחירי הנפט, בעקבות משבר הקורונה נוצר ביקוש עצום למוצרי פלסטיק אשר גרם למחסור עולמי בחומרי הגלם הפלסטיים עצמם. ולכן יצרני החומרים כמובן מעלים מחירים, בשל הביקוש הגבוה.

גורם נוסף לעליית מחירי מוצרי הפלסטיק היא העלייה המשמעותית במחירי השילוח. מחירי השילוח הימיים והאוויריים התייקרו בשנה האחרונה בצורה יוצאת דופן וגרמו לעלייה במחירים של מגוון מוצרים ולא רק מוצרי הפלסטיק. כל עוד מחירי השילוח גבוהים, אז מטבע הדברים, כך גם מתייקרים מוצרי פלסטיק וחומרי פלסטיק אשר מיובאים מחו"ל.

מחסור עולמי בחומרי הגלם הפלסטיים
מחסור עולמי בחומרי הגלם הפלסטיים

> צרו קשר