מפעל בלכמן מנס: אימוץ של טכנולוגיות ושיטות ניהול חדשניות כדרך קבע

בתעשיית ייצור התבניות להזרקת פלסטיק והזרקות הפלסטיק רוב המפעלים בישראל עובדים בצורה מסורתית ובאיזשהו שלב מפסיקים לאמץ חידושים באופן תדיר. אצלנו במפעל 'בלכמן מנס' וחברת הבת 'ב. & ניר פלסטיקה' שמנו לעצמנו ככלל: לעולם לא להפסיק לאמץ שיטות ניהול וטכנולוגיות חדשות ותמיד להישאר בחוד החנית.

מזה שנים רבות מפעלנו אינו מתנהל בדרך הניהול המסורתית הנהוגה לרוב בתעשייה ובחרנו לעבוד בשיטות התנהלות של חברות הייטק מתקדמות. התנהלות זו מיושמת דרך קבע ובמיוחד כאשר אנחנו מזהים רעיון טכנולוגי חדש, שיכול לשפר את איכות התבניות שאנו מייצרים או את איכות המוצרים שאנחנו מזריקים, לשפר תהליכי עבודה או להעלות את התפוקה שלנו, או אז אנחנו מיד מתחילים לחקור את העניין בצורה מקיפה.

 כמו כן, אנו עושים שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום ייצור התבניות והזרקות הפלסטיק. לדוגמה, כל מכונות ההזרקה במפעל הן מכונות חדישות מבית חברת ARBURG הגרמנית – החברה המובילה בעולם בפיתוח טכנולוגיות הזרקה. בנוסף, חברת בלכמן מנס בע”מ היא היחידה בישראל שזכתה לתו Certified Partners של חברת Herrmann Ultrasonics הגרמנית, דבר המאפשר לנו לייצר כלים לריתוך אולטראסוני (Sonotrode), יתרון שלא תמצאו בשום חברה אחרת.

דוגמה לחדשנות במפעל – לאחר התחלת ייצור הקרניים האולטאסוניות במפעלנו, נוכחנו לדעת כי התכנון בשיטות המסורתיות אינו מספק את הרמה אליה אנו שואפים להגיע ולכן הכנסנו לשימוש תוכנות FEA מתוחכמות המאפשרות לנו לתכנן ולייצר קרניים טובות יותר ואמינות יותר עבור לקוחותינו.

קרן אולטראסונית בייצור בלכמן מנס

חדשנות ניהולית לצד חדשנות טכנולוגית

החדשנות אצלנו במפעל אינה מסתיימת בטכנולוגיה ואימוץ של החידושים האחרונים בענף, אלא קיימת גם חדשנות ניהולית. כאשר אנחנו ניגשים לפרויקט, קטן כגדול, אנו מבצעים מראש את כל שלב התכנון שילווה אותנו עד סיומו המוצלח של הפרויקט באמצעות תוכנות ניהול ותכנון מתקדמות.

ישיבות הנהלה ותכנון מתקיימות דרך קבע פעם בשבוע, אז סוקרים כל אחד מחברי ההנהלה את ההתפתחויות בתחומי אחריותו וטיפולו ומתקבלות ההחלטות להמשך.

מספר פעמים בשנה בתאריכים קבועים מתקיימות ישיבות סקירת ותכנון היעדים לשנה השוטפת ולשנים הבאות. בעת הצורך מתבצעים שינויים מהירים בתוכניות וזאת בהתאם להתפתחויות בשוק בכלל ובמפעל בפרט.

לעיתים קרובות מוזמנים מומחים שונים לישיבות אלו בכדי לקבל חוות דעת מקצועית מגורמים חיצוניים.

כאשר ישנה תוכנית שביצועה דורש את מעורבות עובדי המפעל מוזמנים העובדים הרלוונטיים להביע את דעתם המקצועית ודעה זו מובאת בחשבון בקבלת ההחלטה ובאופן יישומה.

כמו כן קיימת סינרגיה מושלמת בין מפעל ייצור התבניות, בלכמן מנס, וחברת הזרקת הפלסטיק, ב. & ניר פלסטיקה, מה שבסופו של דבר נותן ללקוח את החוויה הטובה ביותר. אצלנו ניתן לקבל את כל שירותי הפלסטיקה והשירותים המשלימים (כולל אספקה ושילוח של מוצרי הפלסטיק המוכנים) – תחת קורת גג אחת במתכונת 'One Stop Shop'.

שיטת הניהול החדשנית שלנו אינה מתקשרת רק לביצוע בפועל, לטכנולוגיות ותוכנות ניהול חדישות, אלא גם לרווחה ושיטות ניהול חברתיות. בבלכמן מנס שמים דגש רב על יחס לעובדים וסיפוקם מהעבודה, מנהלים שיחות עם העובדים כדרך קבע ומנסים לענות על הצרכים שלהם. בנוסף, מאז הקמתנו, דוגל המפעל בשילוב של עובדים עם מוגבלויות, בעבודה המאפשרת להם לממש את הפוטנציאל שלהם ולפרוח ביחד עם החברה. מנהג זה קיים במפעל עוד מהקמתו.

> צרו קשר