סיכום שנת 2021 בתעשיית הזרקת הפלסטיק לתבניות

שנת 2021 הייתה שנה שכולנו נזכור- זו השנה שבאה לאחר משבר הקורונה, השנה בה השוק ניסה לשקם את עצמו ורוב המדינות נפתחו, נסגרו ונפתחו שוב. עכשיו, כשאנו עומדים בפניי הגל החמישי ועל סף השנה החדשה, רצינו לעשות סיכום חגיגי של המגמות והטרנדים שראינו בתעשיית הזרקת הפלסטיק לתבניות בשנה החולפת.
אז מה היה לנו כאן? כמו בכל השנים החולפות, אנו רואים גידול משמעותי והתעניינות מוגברת בתעשייה זו, אבל בנוסף לכך היו עוד כמה מגמות שייחדו את השנה הזו מהשנים הקודמות. קראו את המאמר וגלו!

תעשיית הרפואה - מהלקוחות הנאמנים ביותר שלנו

 אנחנו עדיין לא קולטים עד הסוף את השפעתו של משבר הקורונה על תעשיית הזרקת הפלסטיק לתבניות, אולם מחקר שפורסם במהלך שנת 2021 מצא כי תעשיית הזרקת הפלסטיק לתבניות חווה גידול עצום מימדים. ייצור מוצרי וחלקי פלסטיק לתעשיית הרפואה דורשת עדינות ודיוק, שכן המכשור הרפואי של ימינו הוא מורכב ומשוכלל ביותר, וזו הסיבה כי תעשייה זו בוחרת פעם אחר פעם בשיטת הזרקת הפלסטיק לתבניות.

ניסויים במדפסות תל ממד

מדפסת התלת מימד היא המצאה מתוקשרת מאוד כי היא מציתה את הדמיון שלנו בקשר לאפשרות שהיא מציגה – ייצור פריטים "יש מאין" באותו האופן שבו אנו מדפיסים דף נייר. יצרניות מדפסות תלת מימד מנסות להיכנס לתעשיית תבניות פלסטיק להזרקה, ונעשים ניסויים רבים בנושא. אחת היצרניות הגדולות בעולם של מדפסות התלת מימד אף פנתה לבלכמן מנס על מנת לבצע ניסוי במפעלים שלה, אך בסופו של דבר גילו שתי החברות כי השיטה "הקלאסית" היא המתאימה ביותר נכון לעכשיו. למרות זו, אנו מאמינים כי שימוש במדפסות תלת מימד הוא מצוין לתעשיות אחרות, ואנו תמיד פתוחים לשינויים ושכלולים חדשים בטכניקה זו בתעשיית ההזרקות.

פריחתו של השוק המקומי לעומת יבוא חוץ

גם כאן, אנו מדברים על מגמה שהחלה בשנת 2020 בעקבות משבר הקורונה והמשיכה איתנו ל2021. חברות רבות, בעיקר בתעשייה הרפואית, החלו לייצר את חלקי הפלסטיק שלהן בארץ במקום להסתמך על ייבוא מחו"ל. כשהשמיים והגבולות סגורים קשה הרבה יותר לייבא מוצרים וחלקי מוצרים.
גם לאחר שפתחו את הגבולות, במדינות רבות, כולל בישראל, הבינו כי חשוב לשים דגש על ייצור מקומי. ייצור מקומי יוצר מקומות עבודה, מחזק את הכלכלה המקומית ומפתח את עצמאותה של המדינה. כמו כן, הרבה יותר קל לשמור על תוצרת טובה ועל קשר רציף עם המייצרים שלך כאשר נמצאים באותה המדינה. בנוסף, ראינו כי לאחרונה חומרי הדלק והנפט התייקרו בצורה משמעותית, מה שגרם לעליית המחירים בתוצרים ובחומרי הגלם המיוצרים בחו"ל.

אימוץ טכנולוגיות וחומרים חדישים

שיטת הזרקת פלסטיק לתבניות היא שיטה שתמיד משתכללת, משתדרגת ומתאימה את עצמה לטכנולוגיות ולגילויים המדעיים בשוק. בשנת 2021 המשכנו לעבוד עם הדמיות ממוחשבות ודיגיטליות של התבניות. כמו כמו כן, כמו בתעשיות רבות אחרות בעולם השואפות להפוך את הליך הייצור שלהן ל"ירוק יותר", אנו רואים כי גוברת ההתעניינות העולמית בחומרים ביופלסטיים (כלומר, פלסטיק הנגזר מחומר חי מתחדש כגון שמנים ועמילנים). אנו מסוקרנים לדעת אילו בשורות שנת 2022 תביא עימה בנגזרת זו.
גם אנחנו, בבלכמן מנס וב-ניר פלסטיקה, שמנו לעצמנו כלל: לעולם להפסיק לאמץ טכנולוגיות חדישות ותמיד להישאר עם היד על הדופק. כשאנו מזהים רעיון טכנולוגי חדש ומוצלח שעתיד לשפר את איכות העבודה שלנו, אנו תמיד נתחיל לחקור את הפטנט ומיישמים אותו במידה ואנו מוצאים שהוא מוצלח.

> צרו קשר