בעיות נפוצות בהזרקת פלסטיק וכיצד ניתן למנוע אותן

שיטת הזרקת פלסטיק לתבניות היא אחת השיטות הנפוצות ביותר לייצור חלקי מוצרים: זו שיטה יעילה, מהירה ומדויקת המספקת גמישות מקסימלית בעיצוב. עם זאת, כמו בכל תהליך ייצור, עלולים לצוץ פגמים העלולים להוות איום על איכות התוצרת. חלק מהפגמים יכולים להיות קשים לטיפול ונובעים כתוצאה של תהליך הזרקה או פרמטרים לא נכונים, טיב הפלסטיק והתאמתו למוצר הספיצפי, תחזוקת התבנית ותנאי האחסון חומר הגלם. במאמר זה אנו נפרט על אותם פגמים ביצור, ונסביר ממה הם נובעים ומה ניתן לעשות על מנת לתקן אותם.

פגמים הנובעים מהזרקה לא נכונה

תהליך הזרקה שגוי מהווה הסיבה המרכזית לפגמים בתוצרים. לעיתים, הליך הזרקת פלסטיק לתבניות לא מתאים לייצור חלקים מסוימים- וזו הסיבה שחשוב להתייעץ עם מומחה להזרקה לפני שמתחילים בתהליך. גם במידה והמוצר אכן מתאים לשיטה זו, ניתן למנוע פגמים ע"י התאמת הטמפרטורה או פרמטרים אחרים.
פגמים שעלולים להיווצר מהזרקה לא נכונה של הפלסטיק לתבנית כוללים:

היווצרות "קווי זרימה"- קווי זרימה הם דפוסים דמויי גל המופיעים על התוצרת. הם בדרך כלל יהיו בצבע שונה במקצת מאשר האזורים האחרים סביבם, ולפעמים יגיעו בצורת טבעת. הם נוצרים בשל לחץ ומהירות הזרקה איטיות מידי, בשל טמפרטורה נמוכה מדי של התבנית ושינויים במהירויות ההתקררות של הפלסטיק כאשר הוא מתחיל למלא את התבנית.
ניתן לפתור בעיה זו בעזרת העלאת לחץ ההזרקה, ושינוי במהירות וטמפרטורת ההזרקה.

היווצרות "קווי ריתוך"- קווי ריתוך הם פגמים בצורת קו אשר בהם החומר המותך מתפצל לשני אזורים או יותר בתבנית. הם נגרמים בד"כ עקב טמפרטורה נמוכה מידי של הפלסטיק המוזרק. ניתן לפתור בעיה זו בעזרת שליטה על ספיקת הפלסטיק המשחוררת אל התבנית במיקום הכניסה, שינוי טמפרטורת ההיתוך והפיכת הפלסטיק המוזרק לנוזלי יותר.

בשורה התחתונה- תמיד התייעצו עם מומחה

פגמי ההזרקה המפורטים כאן עלולים להפוך את המוצר הסופי לפחות אסתטי ושימושי. עם זאת, ניתן למנוע את הופעתם ע"י תהליך עיצוב ובחירה נכונה של חומרים. לשם כך עדיף להיערך מבעוד מועד ולהיפגש עם מומחה להזרקת פלסטיק לפני תחילת התהליך- בשביל זה אנחנו כאן! אנחנו בבלכמן מנס וב-ניר פלסטיקה ידועים במתן שירות ייעוץ ברמה הגבוהה ביותר, ואנו נלווה אותך מיצירת תבנית ההזרקה ועד תהליך ההזרקה. הניסיון הטכני העשיר שצברנו עוזר לנו להימנע מפגמים בייצור ומביאים את הלקוחות שלנו לתוצאות מושלמות.

בלכמן מנס

> צרו קשר