האם ניתן לבצע ריתוך אולטראסוני לפלסטיק ממוחזר?

בשנים האחרונות חברת בלכמן מנס מבצעת ריתוך אולטראסוני באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. טכנולוגיה זו מאפשרת הלחמה בין שני חלקי פלסטיק ללא שימוש בחומרים נוספים בעזרת קרניים הנקראות SONOTRODES. קרניים אלו משתמשות ברטט במהירות על-קולית המועבר אל איזור ההשקה של שני חלקי הפלסטיק אותם מעוניינים לחבר. התדר העל-קולי (אולטראסוני) הופך לתנועה מכנית המייצרת חום.

כך נוצר היתוך פלסטי ושני החלקים מתחברים. השיטה הייחודית לא גורמת לשינוי בהרכב החומר, כך שההלחמה נראית טבעית ואסתטית. לקראת תערוכת K 2022 שתיערך בחודש הבא בעיר דיסלדורף שבגרמניה, באתר PTONLINE.com (Plastics Technology) ניסו להבין האם ניתן לבצע ריתוך אולטראסוני על פלסטיק ממוחזר או שאולי אין אפשרות לעשות זאת.

לצורך כך, פורסם באתר PT ראיון של יוכן אוכס מחברת Herrmann Ultraschalltechnik. אוכס נשאל האם ניתן לבצע ריתוך אולטראסוני על פלסטיק ממוחזר והשיב: "זה תלוי בחומר בו משתמשים. קשה להכליל מכיוון שכל מיחזור שונה ונקודות התכה מרובות יכולות להשפיע לרעה על תכונות החומר. היו לנו דגימות בדיקה שנעשו עבור המעבדה שלנו וגילינו שאנחנו יכולים להשתמש בהן כדי לייצר חיבורים מרותכים טובים מאוד. באופן עקרוני, אנחנו מסוגלים לבצע ריתוך אולטראסוני על חומר שהוא 100% ממוחזר".

עוד הוסיף: "רצינו לדעת מה אפשר לעשות עם ריתוך אולראסוני והאם התוצאה עם חומר ממוחזר פחות טובה מאשר עם חומר סטנדרטי. רצינו לדעת האם עלינו להתאים את הטכנולוגיה שלנו. לפני שנקבל הזמנה מלקוח על חומר ממוחזר, רצינו לדעת מול מה אנחנו עומדים. עכשיו צריך לראות איך השוק מתפתח ואיזה סוג של בקשות יוגשו אלינו בפועל בעתיד".

> צרו קשר