התעשיות הביטחוניות בישראל והקשר שלהם לפלסטיק בכלל ולבלכמן מנס בפרט

מאז הקמתה ב-1948, ועוד לפני כן, עמדה מדינת ישראל בפני אתגרים ביטחוניים רבים, שהובילו לפיתוח תעשייה ביטחונית משגשגת וחדשנית. ההתחלה הייתה צנועה, אך עם השנים, ובעזרת תקצוב מהידידה הגדולה ארצות הברית, ישראל פיתחה מערכות לחימה רבות ומורכבות ואף הפכה ליצואנית למדינות אחרות. הנתונים של 2023 טרם ידועים, אבל ב-2022 משרד הביטחון הודיע כי היקף הייצוא הביטחוני של התעשיות האמיר לכ-45 מיליארד ש"ח.

לצה"ל היה מאז ומתמיד תפקיד מרכזי בהובלת מאמצי המחקר והפיתוח. במהלך שנות ה-50 וה-60 התמקדו התעשיות הביטחוניות בישראל בייצור נשק קל, תחמושת וציוד צבאי בסיסי. אולם, המפנה הגיע בסוף שנות ה-60 כאשר ישראל החלה לייצא. חברות כמו התעשייה הצבאית (ולאחר מכן תעש מערכות), התעשייה האווירית, אלביט ורפאל מהווות את עמוד השדרה מאז ועד היום. 

שנות ה-70 היו עדות להתקדמות נוספת בתעשיות הביטחוניות בישראל, עם דגש רב יותר על טכנולוגיות תעופה, חלל ואלקטרוניקה. פיתוח מערכות נשק מתקדמות, לרבות טנק המרכבה ומערכות שונות להגנה מפני טילים, הוכיח את יכולתה של ישראל בתכנון וייצור ציוד צבאי חדשני.

החל משנות ה-80, המומחיות של ישראל בלוחמת סייבר, מערכות מודיעין וטכנולוגיית רחפנים זכתה לתשומת לב בינלאומית והובילה לשיתופי פעולה אסטרטגיים עם מדינות אחרות. שותפויות אלו מאפשרות עד היום חילופי ידע, השקעות ומחקר משותף.

במבט לעתיד, ניתן להעריך בזהירות כי ישראל צפויה להמשיך להיות שחקן מפתח בתחום. עם התמקדות גוברת בבינה מלאכותית, מערכות אוטונומיות ואבטחת סייבר, התעשיות הביטחוניות של ישראל עתידות להמשיך ולמלא תפקיד מרכזי בעיצוב הדור הבא של המערכות.

ומה הקשר לבלכמן מנס ולב.&ניר פלסטיקה אתם שואלים? בעבר כבר סיפרנו לכם על שיתוף הפעולה שלנו עם התעשיות הביטחוניות. באופן טבעי אין לנו אפשרות לפרט כל כלל שיתופי הפעולה, אך בכל זאת ניתן לקבוע כי אי אפשר להמעיט בתרומה של תבניות פלסטיק לתעשיות הביטחוניות בישראל. היכולת לייצר רכיבי פלסטיק ותבניות באיכות גבוהה מאפשרת איכות ודיוק הדרושים למערכות אלו.

לבלכמן מנס מעורבות עמוקה ורבת שנים בייצור חלקי פלסטיק ותבניות עבור התעשיות הביטחוניות וזאת בין השאר בשל הניסיון הרב שיש לחברה, הרמה המקצועית הגבוהה שלה, הדיוק בייצור החלקים והעמידות בעומסים הגבוהים הנדרשים מהחלקים. מציוד מגן כמו פילטרים למסכות ועד רכיבים מיוחדים לרחפנים ולטילים, אנחנו גאים להיות שותפים בשיפור היעילות והביצועים של מוצרי התעשיות הביטחוניות.

> צרו קשר