כיצד מפעלי בלכמן מנס תורמים לצמצום פסולת הפלסטיק

חברת המחקרים של גוף התקשורת בלומברג, BloombergNEF, מעריכה כי הביקוש לפלסטיק צפוי לעלות במהלך העשורים הקרובים. שוק הפלסטיק התרחב בצורה מהירה במהלך שני העשורים האחרונים: הביקוש לסוגי הפלסטיק פוליאתילן ופוליפרופילן הוכפל מאז שנת 2000. על פי המחקר, שוק הפלסטיק צפוי להמשיך ולגדול בהתאם לתמ"ג, לגידול האוכלוסייה ולעלייה ברמת ההכנסה בכל מדינה ומדינה.

במקרים רבים, בתהליכי הייצור של מוצרי פלסטיק ישנו פחת גדול ונשארת פסולת פלסטיק רבה לאחר תהליך הזרקת המוצרים. מפעלים, שאינם רגישים לתחום הזיהום ומנסים לחסוך בעלויות הראשוניות של ייצור התבניות, בוחרים לרוב במסלול קלוקל:

  • תכנון המוצרים לשימוש בחומרי גלם זולים, תוך עיבוי עובי הדפנות כדי לקבל חוזק מכני
  • תכנון פשוט יותר של הפריט (כדי "לא לסבך ולייקר את התבנית") תוך התפשרות על מוצר בזבזני בחומר גלם
  • הזמנת תבנית פשוטה עם תעלות זרימת חומר גלם בזבזניות


מפעלי בלכמן מנס מתכננים ומייצרים תבניות למוצרים בשיטות מתקדמות שמאפשרות יצירת מינימום פסולת פלסטיק. צורת ייצור ייחודית זו מאפשרת מצד אחר חיסכון כספי ניכר בעלויות בחומרי גלם הפלסטיק ליצרן ומצד שני מקטינה את כמויות פסולת הפלסטיק שנזרקות ותורמות לזיהום הסביבתי.

פסולת פלסטיק

כך מצמצמים את פסולת הפלסטיק בבלכמן מנס

  • ליווי הלקוח משלב התכנון והמלצה על חומרי הגלם המתאימים. לדוגמה: מוצר העשוי מחומר גלם מחוזק בסיבי זכוכית ודק הרבה יותר מחברו שאינו מחוזק בסיבים ישקול כמחצית מחברו וללא התפשרות על התכונות המכניות שלו
  • תכנון המוצר עם שחרורי חומר בכל איזור ומכל כיוון שניתן (טכנית או ויזואלית) יפיק מוצר "רזה" יותר על אף "הסיבוך בתבנית"
  • תכנון התבנית תוך שימוש בדיזות חמות איכותיות – יביא ליצור מוצרים נטו ללא פחת של תעלות זרימת חומר גלם וללא צורך בגריסתן לאחר מכן – רווח כפול.


    ומה צופן העתיד? על פי המחקר שהוצג, עד לשנת 2050 תידרש הוצאה של 759 מיליארד דולר על מנת לצמצם את פסולת הפלסטיק ולגרום לפחות פליטה של גזי חממה. על ידי הפעולות שהוזכרו ומתבצעות במפעל, ניתן להפחית סכום זה ולגרום בצורה יומיומית לסביבה נקייה יותר ולכלכלה חסכונית יותר.

> צרו קשר