פתרונות טכנולוגיים להפחתת זיהום הפלסטיק – כאן ועכשיו ע"י בלכמן מנס

בעיית פסולת הפלסטיק, הגורמת לזיהום כדור הארץ, מעסיקה רבים – מפעילי איכות הסביבה ועד מדענים המנסים למצוא פתרונות להפחתת הזיהום. קיימים ניסיונות רבים לפתח חומרים מתכלים, שיהוו תחליף לחומר הפלסטיק המזהם, שלוקח לו שנים רבות להתכלות. כחלק מהמאמצים, באוניברסיטת תל אביב הודיעו לאחרונה כי צוות חוקרים מפתח המצאה חדשה – גרסה משופרת של פלסטיק ידידותי לסביבה (פולי – חומצה לקטית). המטרה היא בסופו של דבר לעודד את השימוש בפולימרים ירוקים ולהפחית את רמות הזיהום.
 
לפני כשלוש שנים, מדענים באוניברסיטת קליפורניה בברקלי הודיעו כי הם מפתחים "פלסטיק חדש", שיהיה ניתן למיחזור בצורה מלאה וכך יפחית את הזיהום. יש לציין כי בפרק הזמן מאז ההודעה על ההמצאה ועד היום עדיין לא הצליחו לייצר פלסטיק הניתן למיחזור ושאינו גורם לזיהום, ונראה כי ייקח עוד זמן רב עד לפריצת דרך בתחום ולפיתוח שיהיה גם מעשי לייצור תעשייתי ולשימוש המוני.
פלסטיק

בשני המקרים, מדובר בפיתוחים שאינם זמינים לשימוש ואולי יהיו מוכנים בעוד שנים רבות. הפיתוחים ברחבי העולם נמצאים בשלבים ראשוניים בלבד ולא מציגים פתרון בר-יישום לעתיד הקרוב. עד שהפיתוחים יבשילו, אפשר להשתמש בשיטות הייצור המוכחות של בלכמן מנס, התורמות להקטנת הזיהום של פסולת פלסטיק, כפי שכתבנו כבר בעבר.

אנו מתכננים את התבנית תוך שימוש בדיזות חמות איכותיות וללקוח יש רווח כפול: ייצור מוצרים ללא פחת של תעלות זרימת חומר גלם וללא צורך בגריסתן לאחר מכן. מלבד החיסכון בפלסטיק והתרומה להפחתת הזיהום, שיטות הייצור שלנו חוסכות ללקוח יותר מ-50 אחוזים לאורך השנים. בייצור המוני לטווח ארוך ההפרש בעלות התבנית מתבטא בסכומי עתק.

לכן, עד שפריצת הדרך המדעית תהפוך לתוצאות ממשיות בשטח, כדאי מאוד ללקוחות להשתפר ולהיות חסכוניים יותר ומזיקים פחות לסביבה בעזרת הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים של בלכמן מנס. מי שחרד לאיכות הסביבה ולזיהום הפלסטיק, טוב יעשה אם ישתמש בפתרונות ייצור כגון אלו של בלכמן מנס, שתורמות מצד אחד לחיסכון בחומרי גלם ומצד שני מצמצמות את פסולת הפלסטיק שנוצרת בתהליכי הייצור של מוצרי פלסטיק.

> צרו קשר