בלכמן מנס: פיתוח מוצרי פלסטיק רפואיים המצילים חיים בכל יום

אם אי פעם עצרתם והסתכלתם מסביבכם כאשר הייתם בביקור אצל הרופא או בבית החולים, בטח ראיתם עשרות מכשירים רפואיים וכלים אשר עשויים באופן מלא או חלקי מפלסטיק. מזרקים, כפפות סטריליות, צינוריות, שקיות, כלים סניטריים וגם מכשירים רפואיים המשלבים טכנולוגיה מתקדמת ופלסטיקה.

במאמר זה נציג מספר חידושים מעניינים העשויים מפלסטיק, באופן חלקי או מלא, אשר מחוללים מהפכה בתחום הרפואה ומצילים חיים בכל יום.

פיתוחים מבוססי פלסטיק בעולם הרפואה

מחט פלסטיק נטולת כאב – מחטים רגילות יכולות לגרום לכאב רב עבור מטופלים מסוימים, אך טכנולוגיה חדשה ונטולת כאב נמצאת בפיתוח. פאצ' קטן המורכב מהמון "מיקרו-מחטים", יוכל בקלות וללא כאב להחדיר את התרופה לגופנו.

לב מפלסטיק מדובר בלב מלאכותי לגמרי העשוי מפלסטיק, באמצעותו ניתן להאריך את חייהם של חולי לב בעוד הם מחכים להשתלה. לב הפלסטיק יכול להחליף את חדרי הלב ואת מסתמי הלב – מה שמוסיף שנים לחייהם של החולים. אמנם לא מדובר בפתרון קבוע, אך בזכות פיתוח זה המון חולי לב הצליחו לשרוד את תקופת ההמתנה עד אשר נמצא לב מתאים עבורם להשתלה.

פלסטיק דוחה בקטריות  מיליוני אנשים מפתחים זיהומים בעת ביקורם בבית החולים. בעקבות בעיה זו, חוקרים עובדים על פיתוח חדש של ציפוי פולימר, אשר יעצור את התפתחות הבקטריה על משטחים. בעזרת פיתוח זה, ניתן יהיה גם לייצר קטטרים וציוד רפואי המונע התפשטות של בקטריות בעתיד.

3D PRINTER

איברי פלסטיק איברים בהדפסת תלת מימד נמצאים בפיתוח כבר זמן רב, ולמרות שאנחנו עדיין לא בשלב בו ניתן לבצע תהליכים רפואיים שכאלו, אנחנו מתקרבים ליום בו נוכל לעשות כך. חוקרים עובדים במרץ על הדפסה של איברי גוף שונים כמו: עור, עצמות, כלי דם ועוד, העשויים בשילוב תרכובות מפלסטיק. בעתיד צפוי תחום הדפסת האיברים לתפוס תאוצה ולהיות חלק בלתי נפרד מהרפואה המודרנית.

פיתוחים אלו ורבים אחרים, מוכיחים את החיוניות של ענף הפלסטיקה בתחום הרפואה. אצלנו במפעל בלכמן מנס בע"מ ובחברת הבת, ב. & ניר פלסטיקה, מייצרים תבניות פלסטיק מתקדמות ומשוכללות ומבצעים את ההזרקה לתוך תבניות הפלסטיק, בנוסף לכל שירותי המעטפת הדרושים כמו תכנון, תיקוני תבניות, הלחמה אולטראסונית ועוד, הכל תחת קורת גג אחת!

> צרו קשר