דיוק, מהירות, אסתטיקה וחיסכון: היתרונות של ריתוך אולטראסוני

ריתוך אולטראסוני הוא שיטה מתקדמת המאפשרת חיבור של שני חלקי פלסטיק בלי שימוש בחומרים נוספים. השיטה מבוססת על קרניים הנקראות SONOTRODES, שמשתמשות ברטט במהירות על-קולית (בלעז: אולטראסוני) המועבר אל אזור ההשקה של שני חלקי הפלסטיק. התדר האולטראסוני גורם לתנועה מכנית היוצרת חום. בכך נוצר היתך פלסטי וברמה המולקולרית שני החלקים הופכים לאחד. הייחוד של השיטה הזו הוא שהיא אינה משנה את ההרכב הכימי של החומרים, אך מערבבת את החלקיקים של שני המוצרים בצורה טבעית ואסתטית.

במהלך השנים האחרונות החברות בלכמן מנס וב.& ניר פלסטיקה עובדות בשיתוף פעולה עם החברה הגרמנית Ultraschall Herrmann. בין החברות נחתם הסכם Certified Partner, זאת לאחר שאנשי חברת Herrmann Ultraschall התרשמו מהאיכות ומהיכולת הטכנולוגית שמפעלי בלכמן מנס מציעים ללקוחותיהם. כתוצאה מכך, החברות בלכמן מנס וב.& ניר פלסטיקה הפכו להיות החברות היחידות בישראל שקיבלו את ההסמכה לייצור קרניים לריתוך אולטראסוני בטכנולוגיה המתקדמת של החברה הגרמנית.

הדיוק, המהירות, האסתטיקה והחיסכון של תהליך הריתוך האולטראסוני הופכים אותו לפופולרי בייצור מוצרים בתעשיות שונות: רפואה, רכב, תעופה, אלקטרוניקה, אנרגיה, בנייה ועוד. להלן היתרונות המרכזיים של שימוש בשיטה המתקדמת.

דיוק – התהליך של ריתוך אולטראסוני מציע שליטה מדויקת על התהליך. השליטה הזו מבטיחה תוצאות אחידות ואיכותיות בכל פעם שהתהליך מתבצע. היכולת לשלוט בכל פרמטר של הריתוך מאפשרת להפוך את התהליך ליעיל ומותאם לדרישות הייצור.

מהירות – ריתוך אולטראסוני מהווה תהליך מהיר במיוחד, כאשר כל פעולת ריתוך אורכת מספר דקות בלבד. היכולת לבצע ריתוך בזמן קצר מאפשרת לחברות להגיב במהירות לדרישות השוק ולצרכי הלקוחות.

אסתטיקה וניקיון – בשיטת הריתוך האולטראסוני אין צורך להשתמש בדבקים או בחומרים נוספים לחיבור החלקים. בשל כך, אין סיכון לזיהום הסביבה באדים רעים או לפגיעה באיכות האוויר בסביבת העבודה. זה מבטיח תנאי עבודה בריאים ובטוחים יותר לעובדים וכן אסתטיקה של המוצר עצמו.

חיסכון – השיטה האולטראסונית מצמצמת באופן משמעותי את עלויות הייצור. עלות החומרים הנחוצים לתהליך שולית יחסית. כך, השיטה מספקת לחברות אפקטיביות גבוהה יותר בתהליך הייצור ומקנה להן יתרון משמעותי על המתחרים.

> צרו קשר