התרומה של בלכמן מנס להצלחתה הבינלאומית של איתמר מדיקל

בלכמן מנס פיתוח וייצור מתקדם של תבניות להזרקת מוצרי פלסטיק מלווה את התהליך מתחילת הדרך וסייעה להפיכתו מרעיון למוצר מהפכני ומצליח ברמה הבינלאומית.

ענף המכשור הרפואי בישראל הולך ומתפתח וממשיך לספק עבורנו בשורות על חידושים טכנולוגיים מצילי חיים. חברות ישראליות ויזמים ישראלים זוכים לשבחים מרחבי העולם. אחת מן החברות הישראליות שעושות חיל מעבר לים היא איתמר מדיקל, המפתחת מכשיר רפואי המקל את האבחון של בעיות שינה, לב וכלי דם שונות.

איתמר מדיקל - חלוצה בתחום אבחון הפרעות נשימה בשינה

איתמר מדיקל היא חברה ישראלית העוסקת בפיתוח של כלים דיאגנוסטים לא פולשניים לאבחון הפרעות נשימה בשינה ואבחון מוקדם של טרשת עורקים ובעיות קרדיווסקולרית. מוצרי החברה מבוססים על גילוי אות ה -PAT (החברה הייתה הראשונה בעולם לגלותו), אשר מודד את השינוי בנפח הפעימה של העורקים ההיקפיים ומדדים בפעילות העורקים.

המוצר שמפתחת איתמר מדיקל נקרא WatchPAT. זה מכשיר חדשני מפלסטיק, דמוי שעון יד, בעל שני חיישנים המתלבשים על האצבעות. המכשיר מפשט את תהליך הבדיקה ואת נוחות המטופל במהלכה. המטופל מרכיב את השעון בזמן השינה, והרופא מקבל מידע דרך אפליקציה ייעודית על השינויים בפעילותה של מערכת העצבים הסימפתטית, אשר עשויים להעיד על הפרעות בשינה.

הרעיון המבריק של איתמר מדיקל זכה להתעניינות מצד המשקיעים כבר מתחילת הדרך. כמו כן, היא מונפקת בבורסה וחתומה על הסכם הפצה עם חברת המכשור הרפואי פיליפס. לאחרונה, חברת איתמר מדיקל נרכשה ע"י זול מדיקל (ZOLL Medical) הבינלאומית המספקת פתרונות שעונים לצורך של הקרדיולוגים והמטופלים שלהם, תמורת סכום של 538 מיליון דולר. כמו כן, איתמר מדיקל זכתה בפרס SleepTech של שנת 2020 של קרן השינה הלאומית (The National Sleep Foundation – NSF), המכיר בהישג החדשני ביותר בתחום טכנולוגיית בריאות השינה.

שיתוף הפעולה של בלכמן מנס עם איתמר מדיקל

בלכמן מנס גאה ללוות את איתמר מדיקל מהיום הראשון להיווסדה ועד לפריצה הגדולה שלה והרכישה ע"י חברת ZOLL. בלכמן מנס היתה בתמונה משלב תכנון המוצר, יצירת תבניות ניסיוניות של שלבי המוצר הראשוניים (בימים שלא היתה קיימת היכולת להדפיס דגמים ב-D3) ועד לתבניות סדרתיות המספקות להם את כל התצרוכת השנתית הדרושה להם גם כיום.

מכשיר ה -WatchPAD של החברה הוא מכשיר מציל חיים (הוא מאבחן הפרעות דום נשימה בשינה שהוכחו כגורם סיכון משמעותי למחלות לב). כמו כן, המכשיר מוזיל את עלויות הטיפול ומאפשר לבצע את הבדיקה ללא צורך באשפוז או מעבדת שינה (מה שהוכח כיעיל ביותר בתקופת משבר הקורונה). גם ה- EndoPAT, המכשיר השני של החברה המבוסס על גילוי אות ה -PAT, הוא כלי עזר מצוין לניבוי מחלות לב.

על מנת לפתח מכשיר מדויק ומתוחכם כמו ה-WatchPAD, יש להשתמש בעזרתם של יצרנים המתמחים בייצור תבניות לתחום המכשור הרפואי. הניסיון והמקצועיות של מפעלי בלכמן מנס הולכים יד ביד עם היצירתיות של היזמים והחוקרים, ומאפשרים אינסוף אפשרויות לחדשנות ברפואה.

בלכמן
חלקי הפלסטיק שמייצרת בלכמן מנס עבור איתמר מדיקל. שימו לב לדיוק ולגימור!

צפו בסרטון המסביר כיצד להשתמש במכשיר הWatchPAD של איתמר מדיקל

> צרו קשר