מה ההבדלים בין הזרקת פלסטיק לניפוח פלסטיק?

תהליכי יצירת תבניות פלסטיק חיוניים בייצור מגוון רחב של מוצרים. שתי שיטות פופולריות הן הזרקת פלסטיק וניפוח פלסטיק, כל אחת מהן משרתת מטרות שונות. מוזמנים לקרוא על ההבדלים העיקריים בין שתי השיטות.

התהליך הבסיסי

הזרקת פלסטיק מתייחסת להזרקה בלחץ גבוה. חומר פלסטי מותך לתוך חלל של תבנית, הפלסטיק המותך מוזרק לתבנית, מתקרר ומתמצק. לאחר מכן התבנית נפתחת והמוצר המוגמר נפלט. בניפוח פלסטיק התהליך יוצר מוצרים חלולים על ידי ניפוח צינור פלסטיק מחומם בתוך התבנית, צינור פלסטיק מוחדר לתבנית, מתנפח וכך התבנית מקבלת את צורתה.

סוגי מוצרים

בהזרקת פלסטיק ניתן ליצור מוצרים מדויקים עבור תחומים רבים כמו התעשיות הביטחוניות, התעשיות הרפואיות, הייטק ושלל מוצרים לתעשייה. ניפוח מוצרי פלסטיק מתאים למוצרים חלולים כגון בקבוקים, מיכלים ופריטי אריזה אחרים.

שימוש בחומרים

בהזרקת פלסטיק משתמשים במגוון רחב של חומרים תרמופלסטיים וכך לתבניות יש תכונות של חוזק ודיוק גבוה. בניפוח משתמשים בדרך כלל בפוליאתילן, פוליפרופילן, PVC או PET המתאימים לאריזות.

המוצר הסופי

תבנית להזרקה היא "מכונה מורכבת" הבנויה ברוב המקרים ממאות חלקים עשויים מפלדה, אותה מעבדים בשיטות עיבוד שבבי שונות ובמקרה הצורך גם מחסמים, על מנת ליצור מוצר שיחזיק לאורך שנים רבות. תבניות ניפוח מורכבות הרבה פחות מתבניות הזרקה ולרוב בנויות מאלומיניום.

עלויות כספיות

העלויות של תבניות להזרקת פלסטיק גבוהות יותר, אך עבור כמויות ייצור גדולות, העלויות הופכות לנמוכות יותר לאורך זמן לייצור של יחידה בודדת. בניפוח עלויות התבנית עשויות להיות נמוכות יותר עבור מוצרים בודדים אך לא לקו ייצור המוני.

גמישות עיצובית

בהזרקת פלסטיק קיימת גמישות עיצובית רבה, המתאימה לתכונות ולפרטים מורכבים. ניפוח תבנית מוגבל מבחינת מורכבות העיצוב ומתאים יותר לצורות פשוטות ובכל מקרה המוצר חייב להיות בעל חלל (דמוי מיכל).

אז מה עדיף?

אין פה עניין של עדיפות, לכל קו/סוג מוצרים מתאימה שיטת יצור שונה. לא בטוחים מה מתאים עבורכם? רוצים פרטים נוספים? מוזמנים לפנות אלינו.

> צרו קשר