עדיין מדביקים וסוגרים עם ברגים ? אתם עתיקים… זו המאה ה-21 – עברו לריתוך אולטראסוני !

האם אתה סוגר את המוצר הרפואי/אלקטרוני/אחר שלך בטכנולוגיה של המאה ה-21 או שעדיין משתמש בברגים מהמאה החמישית ?


חברת "אפל" הודיעה לאחרונה כי היא עוברת לייצר את דגם האוזניות האייקוני שלה בהלחמה אולטראסונית, ולא בטכניקה של הרכבה. הסיבה לכך היא הרצון של החברה לשפר את העיצוב של האוזניות שלהם ולהפוך אותו למעודן ו"נקי" אף יותר.
הלחמה אולטראסונית היא טכנולוגיה חדישה מאוד השייכת לעתיד, וישנם יצרנים שעדיין לא שמעו עליה. המובילה בתחום היא תעשיית הרכב. פעם היה נהוג לחבר בין חלקי המכונית בברגים, זיזים וסנאפים והיום רוב אביזרי הרכב מיוצרים בהלחמה אולטראסונית.
שימוש בטכניקה של "הרכבה" על מנת לחבר חלקים,בעיקר בעזרת דבקים ובברגים, הוא עתיק יומין: בעקבות חפירות ארכיאולוגיות אנו יודעים כי השימוש הראשון בדבקים החל בדרום אפריקה לפני כ-70,000 אלף שנה, והמצאת הבורג מיוחסת לארכיטס, מתמטיקאי איטלקי שפעל במאה החמישית לפני הספירה. אנו בטוחים שבתקופה בה הומצאו, המחשבה על לחבר שני חומרים בצורה מלאכותית נראתה מהפכנית. אבל מאז עברו הרבה שנים, והטכנולוגיה לא הפסיקה להשתכלל עד כדי כך שהיום זה נחשב מיושן לחבר שני חומרים בצורה שמרכיבה אותם אחד לשני. בהרבה תעשיות בוחרים לחבר שני חלקים בעזרת טכניקה של "הלחמה" מבלי להכניס גורם שלישי למשוואה (הדבק או הבורג לדוגמא). אם תחשבו על זה, מדובר במהפכה של ממש.

האם הלחמה אולטראסונית מתאימה למוצר שלי?

הלחמה אולטראסונית היא שיטה הנמצאת בשימוש בתעשיית הרכב (האוטוטק), ההי טק, המדטק, הרפואה, האלקטרוניקה, האריזה ועוד. תופתעו לגלות כי אפילו תעשיית הביגוד משתמשת בהלחמה אולטראסונית- הרי הבד הנפוץ פוליאסטר הוא גם סוג של חומר תרמופלסטי. חלוקים של רופאים ומסכות אב"כ, לדוגמא, מייצרים בשיטה זו. בשל מהירות הייצור היא טובה בעיקר למי שרוצה לייצר מוצר או חלקי מוצר בכמויות גדולות יחסית. כמו כן, הלחמה אולטראסונית תהיה מוצלחת רק במידה והחומר ממנו עשוי החלק מתאים לעבודה בשיטה הזו.

מהי הלחמה אולטראסונית?

בתהליך הלחמה אולטראסונית אנו הופכים תדר אולטראסוני (כלומר, תדר של מהירות על קולית) לתנועה מכנית. תדר אולטראסוני משודר באמצעות קרניים הנקראות SONOTRODES. התדר מועבר אל אזור ההשקה של שני החלקים, הופך לחום ושני החלקים מותכים אחד לשני בהיתך פלסטי. זה הפלא של הדבר- ברמה הכימית, המולקולרית- שני החלקים הופכים לאחד אך אין שינוי ממשי בהרכב החומר. החלקיקים של שני חלקי הפלסטיק מתערבבים ויוצרים "שלם" חדש, והתוצאה נראית טבעית ובעלת גימור נקי.
אם כן, היתרונות של הלחמה אולטראסונית היא האסתטיקה, הדיוק, הניקיון, המהירות, והעובדה שהיא ידידותית מאוד לסביבה משום שהיא דורשת פחות אנרגיה. חשבו כמה חומר אנו חוסכים שאנו לא משתמשים בגורם שלישי על מנת לחבר שני חלקים!


במידה וגם אתם רוצים להתקדם אל הלחמה אולטראסונית אתם מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ חינמית עם המומחים של מפעל בלכמן מנס. ייעוץ מקדים עם יועץ בתחום ההלחמה האולטרסונית ימנע בעיות בייצור בעתיד וימנע שינויים בלתי צפויים אשר עלולים לעלות לכם זמן וכסף.

> צרו קשר