שיתוף פעולה מנצח בין בלכמן מנס וקולוספן בתחום הביוטק


תעשיית הביוטק הישראלית נמצאת בתנופה אדירה ויש המכנים אותה "ההייטק החדש". כיום יש יותר מאלף חברות ביוטק בישראל המעסיקות למעלה מארבעים אלף עובדים, וחלקן אף נחשבות לבולטות והמובילות בעולם. השנים האחרונות של תעשיית הביוטק מאופיינות במעבר מנתונים ומחקר לתוצאות בשטח ולבסוף בשיווק ומכירה של תוצרים אשר מצילים חיים של מיליונים.
ולמרות ההשוואה המתבקשת להייטק, יש להבין כי לחברות הביוטק אתגרים נוספים, אחרים, הקשורים לרגולציה קשה ומשך פיתוח ארוך. חברות הביוטק מחויבות לבצע ניסויים ממושכים ויקרים, וכמובן לגייס לשורותיהן מהנדסים, מדענים וחוקרים מהשורה הראשונה.

מה זה ביוטק?

ביוטק הוא קיצור של המושג "ביוטכנולוגיה". זהו תחום החוקר, מפתח ומשתמש במהלכי חיים ובמערכות ביולוגיות על מנת לפתח תחומים כגון תעשייה, רפואה, קוסמטיקה וחקלאות. המטרה של הביוטק הוא להפוך את העולם לבריא, מתקדם וטוב יותר. בביוטק משתמשים ברקמות או תאים של בעלי חיים, צמחים וחיידקים ובודקים כיצד אלו חיים ומתרבים על מנת להכיל את התהליכים הביולוגיים הללו על חיי האדם.

חלק מחברות הביוטק מפתחות תרופות או משחות וחלקן מפתחות התקנים ומכשירים מסוימים. כאשר מפתחים מכשיר שתפקידו לטפל או לאבחן אדם, צריך להשתמש ברמת הדיוק המקסימלית על מנת שההליך הרפואי הרצוי יצליח.
לשם כך יש להקפיד במיוחד על הליך הייצור של אותו המכשיר.

בלכמן וקולוספן - שיתוף פעולה מנצח בתחום הביוטק

אחת מחברות הביוטק המסקרנות בישראל נקראת "קולוספן" (ColoSpan), אשר מפתחת מכשיר בשם CG-100 המיועד למניעת דליפות במערכת העיכול של חולים אשר עברו ניתוחים במעי הגס שכוללים השקה. השקה היא המינוח המקצועי המתאר חיבור מחדש של חלקי המעי הכס הבריאים לאחר הסרה של חלק חולה. דליפות מסוג זה עלולות להוביל לזיהום בדם ואף למוות. ההתקן מורכב משרוול סיליקון אשר מוכנס אל המעי, והוא עשוי משלושה בלונים חלולים וטבעת חיצונית אשר מקיפה את המעי. התקן זה מונע את הצורך בסטומה רפואית. ההתקן של קולנספן אושר לשיווק ע"י משרד הבריאות והאיחוד האירופי, וזוכה לתשומת הלב של משקיעים רבים.

חברת קולוספן פנתה בשנת 2016 אל בלכמן מנס על מנת לייצר את סט התבניות הראשון של כל חלקי המוצר שלה. אנחנו ליוונו אותם בשלבי ההתאמות הסופיות לדרישות האיכות של המוצר, ביצוע כל הזרקות הניסיון של התבניות והכיוונון האחרון שלהן בהתאם לדרישות הרגולטוריות שהוצגו ללקוח. גם חברת קולוספן (ColoSpan) בחרה בבלכמן מנס מפני שהיא לא מתפשרת על איכות ודיוק של תכנון המוצר – בעיקר במוצר כמו CG-100 שדורש דיוק מרבי. 

צפו בהסבר על הטכנולוגיה של קולוספן (ColoSpan):

> צרו קשר