שיתוף הפעולה הפורה של בלכמן מנס והתעשיות הביטחוניות בישראל

התעשיות הביטחוניות במדינת ישראל נמצאות בשיא פריחתן. עוד לפני שפרצה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה לפני כשנה, פורסם כי ב-2021 נרשם שיא בייצוא הביטחוני – 11.3 מיליארד דולר. לכך ניתן להוסיף את המצב הביטחוני המתוח בישראל מאז הקמת המדינה והאיום הבלתי פוסק מכיוון איראן ושלוחותיה סביב ישראל.

ברחבי העולם מעריכים את איכות התוצרת של התעשיות הביטחוניות, ולראייה, ישראל נמצאת בין 10 יצואניות הנשק הגדולות בעולם. מחקר של המכון הבינלאומי לחקר השלום בשטוקהולם מצא כי ישראל נמצאת במקום העשירי אחרי ארה"ב, רוסיה, צרפת, סין, גרמניה, איטליה, בריטניה, דרום קוריאה וספרד. עוד נמצא כי ייצוא הנשק בישראל גדול פי 30 ביחס לאוכלוסייה.

עוד נתון מעניין הוא הצמיחה ב-3% במכירות הנשק של ישראל בשנה שעברה. בכנס המהלך האסטרטגי ה-33 שנערך לאחרונה, פירט מנכ"ל ונשיא אלביט מערכות, בצלאל מכליס, את היתרונות והאתגרים שיש לאלביט בפרט ולתעשיות בישראל בכלל.

כאן המקום לציין כי חברת בלכמן מנס עובדת באופן צמוד מזה שנים רבות עם התעשיות הביטחוניות בארץ וביניהן רפאל, אלביט מערכות, שלאון מפעלים כימיים, רובוטיכאן, משרד הביטחון והמרכז למחקר גרעיני שורק. באופן טבעי, אין אפשרות לפרט אילו מוצרים בלכמן מנס מייצרת עבור התעשיות הללו מסיבות ביטחוניות מובנות. אולם, מוזמנים לקרוא על מה שכן ניתן לחשוף בנושא.

חברת רובוטיכאן הממוקמת בבאר שבע עוסקת בפיתוח מערכות רובוטיות אוטונומיות ניידות בקרקע ובאוויר. הרובוטים של רובוטיכאן מספקים פתרונות לתעשיות ביטחוניות, למוסדות ולגופים פרטיים, ממשלתיים ואקדמיים. ברובוטיכאן פנו לבלכמן מנס על מנת לייצר חלקי פלסטיק לרחפן שיכול לטוס וגם להתגלגל על הקרקע. בלכמן מנס מייצרת עבור רוביטיכאן את כלוב הפלסטיק שבתוכו הרחפן מורכב.

בנוסף, לבלכמן מנס שיתוף פעולה עם שלאון מפעלים כימיים, אחת מהיצרניות המובילות בעולם לייצור מסכות אב"כ. בסרטון שלמעלה אתם יכולים לצפות בייצור של פילטרים ואביזרים מסוג אירוסול עבור מסכות לכוחות הביטחון. משבר הקורונה גרם להגדלת הביקוש למסכות והיה צורך לייצור תבניות פלסטיק על מנת להגדיל את התפוקה ולייעל אותה.

הניסיון הרב בתחום הפלסטיק, האיכות הבלתי מתפשרת והפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים, הם רק חלק מהגורמים שהופכים את בלכמן מנס לשותפה אידאלית לתעשיות הביטחוניות בישראל. כמו כן, בלכמן מנס מייצרת את המוצרים המוזמנים על ידי התעשיות הביטחוניות על טהרת הכחול-לבן, וכך נמנעת זליגה של סודות ביטחוניים על ידי חברות ישראליות שמייצרות בסין ובמדינות אחרות.

תעשיות אלה, כמו תעשיות אחרות בשוק, דורשות דיוק, אחידות, מהירות ואמינות – תכונות שבלכמן מנס מספקת לשותפותיה, בתקווה להמשך שיתוף פעולה פורה גם בעתיד הקרוב והרחוק.

> צרו קשר