הביקוש לרחפנים ולרובוטים בצה"ל גדל – והקשר של בלכמן מנס

בגלובס פורסם לאחרונה כי בצה"ל גובר הביקוש לשימוש ברחפנים וברובוטים. במהלך חצי השנה האחרונה, בה מתנהלת מלחמת חרבות ברזל, צה"ל עובר טרנספורמציה טכנולוגית מואצת, הכוללת שילוב של רחפנים ורובוטים מתוצרת סטארט-אפים ישראלים, אשר בעבר התקשו לתפוס אחיזה בתחום הביטחוני. כעת גוברת ההכרה בחשיבותן של טכנולוגיות אלו, הן מצד גורמים צבאיים והן מצד משקיעים פרטיים.

על פי הכתבה, בחצי השנה האחרונה נעשה שימוש ביותר רחפנים ורובוטים מתוצרת חברות כמו אקסטנד (XTEND) ורובוטיכאן (Robotican). הרחפנים נשלחים לתוך מבנים ממולכדים, פירים ומנהרות וממלאים תפקידים חשובים כמו חילוץ פצועים, פינוי מוקשים, סיכול מחבלים ואף השתתפות פעילה בפעולות התקפיות. בתקיפה שבוצעה באיראן רב הנסתר על הגלוי עדיין, אך ברור כי למרחקים כאלה עדיף לשלוח כלים מתקדמים ולא מאוישים.

בעבר כבר סיפרנו לכם כי חברת רובוטיכאן היא שותפה אסטרטגית של בלכמן מנס, המתמחה בפיתוח מערכות רובוטיות אוטונומיות מתקדמות, הן קרקעיות והן אוויריות. פתרונותיה הייחודיים מספקים מענה לצרכים מגוונים של גופים ביטחוניים, מוסדות ממשלתיים, אקדמיה ואף גופים פרטיים.

אחד המוצרים פורצי הדרך של רובוטיכאן הוא ה-Rooster, רחפן ייחודי בעל יכולות טיסה וגלגול על הקרקע. יתרון משמעותי זה מאפשר חיסכון משמעותי באנרגיה, הרחבת טווח הפעילות ויכולת חדירה משופרת לשטחים עוינים. הרחפן משמש במגוון משימות, ביניהן מבצעים צבאיים, חילוץ ופינוי פצועים, אבטחת תשתיות ופיקוח על מתקנים תעשייתיים.

בלכמן מנס גאה לקחת חלק בפרויקטים פורצי דרך אלו, תוך אספקת פתרונות ייצור מתקדמים, במקרה זה עבור כלוב הפלסטיק הייחודי של הרחפן. האתגר המרכזי בפרויקט זה היה מציאת הגיאומטריה וחומר הגלם האופטימליים, שיספקו קשיחות יוצאת דופן ועמידות בפני פגיעות. שיתוף הפעולה בין שתי החברות הוביל ליצירת מוצר חדשני וחיוני.

הביקוש הגובר לרחפנים ולרובוטים בצה"ל מדגיש את חשיבותן של טכנולוגיות חדשניות בשדה הקרב המודרני. בלכמן מנס תמשיך לתרום תרומה משמעותית לתחום זה, תוך שיתוף פעולה הדוק עם חברות ישראליות פורצות דרך כמו רובוטיכאן. יחד, אנו תורמים לחיזוק עוצמתו הטכנולוגית של צה"ל ושל מערכת הביטחון הישראלית כולה.

> צרו קשר