הטרנדים והמגמות הצפויות לשנת 2021 בתחום הזרקות הפלסטיק

ניבוי טרנדים והצבעה על מגמות עתידיות בענפי המסחר והתעשייה זו לא משימה קלה. כפי שראינו לאחר קריאה חוזרת בתחזיות הכלכליות אשר התפרסמו בסמוך לשנת 2020, לפעמים תופעות גלובליות לא צפויות מתרחשות ומשנות את הנוף הכלכלי לחלוטין.

שנת 2020 ומשבר הקורונה שינתה את האופן בו אנו צורכים, מייצרים ועושים עסקים. ולמרות שניתן לראות שהנזקים של המשבר כבר מתחילים לחלוף, עדיין ניתן לנבא את הטרנדים והמגמות הצפויים בתחום הזרקת הפלסטיק לשנת 2021 כתוצאה ישירה של השנה שעברה וכן של שינויים כלכליים גלובליים אחרים.

תעשיית הרפואה תמשיך להשתמש בייצור תבניות להזרקת פלסטיק

זה לא סוד שתעשיית הרפואה מתחילה להחליף רכיבי מתכת וציוד שלם העשוי מחומרים מיושנים במוצרים הנעשים בתבניות להזרקת פלסטיק. שתלים, מכשירים, ציוד אבחון, מזרקים הם רק קצה הקרחון למוצרים שעשו הסבה ומיוצרים ברובם מפלסטיק.

ניתן לייחס את השינוי הזה להתפתחות הטכנולוגית והדיגיטלית שעברה תעשיית הפלסטיקה  ותעשיית ייצור התבניות וההזרקה בפרט. כמו כן, פלסטיק הוא חומר שיותר נוח לעבוד אתו מאשר מתכת. הוא גמיש, הוא מתכלה, הוא ידידותי לסביבה ולבריאות העובדים בסביבתו, קל לעצב אתו ולהיות יצירתיים אתו. בנוסף, שיטת הזרקת פלסטיק לתבניות היא מדויקות וקפדנית יותר- ועל כן מתאימה לתחום ייצור הציוד הרפואי. 

עם כל היתרונות האלו, ברור שתעשיית הרפואה עוברת לפלסטיק, ולשיטת הזרקת הפלסטיק לתבניות.

תבניות פלסטיק 2021

פיתוח טכנולוגי

כמו בהרבה תחומים אחרים, קיימת תנופה אדירה בפיתוח הטכנולוגי בענף הפלסטיקה ובעיקר בתחום ייצור תבניות הפלסטיק להזרקה. חברות רבות, כגון ‘בלכמן מנס’ וחברת הבת ‘ב. & ניר פלסטיקה’, מאמצות חידושים טכנולוגים באופן תדיר, כגון טכנולוגיית הריתוך האולטראסוני. למעשה, מפעלים רבים מתחילים להתנהג כמו חברות הייטק ופחות כמו מפעלים מסורתיים.

ייצור כחול- לבן

בעקבות משבר הקורונה, מדינות רבות השכילו להבין כי הן צריכות לפתח את התעשייה המקומית שלהן, ופחות להסתמך על ייבוא. מדינות רבות התרגלו לייבא מסין ציוד רפואי ומסכות, ובעקבות העלייה בביקוש של המוצרים האלו בתקופת המשבר מדינות רבות חוו חוסרים. כמו כן, גם לאחר דעיכתו של משבר הקורונה הייתה דרישה לא פרופורציונלית לנפט וחומרי גלם בעקבות הלחץ לחזור לשגרה. דגש על  ייצור כחול לבן היה פותר את הבעיות האלו, וכן תורם לירידת אחוזי האבטלה אשר הרקיעו שחקים בעקבות הקורונה. כולנו תקווה שמדינת ישראל תלמד מהניסיון הזה, בדיוק כפי שמדינות אחרות באירופה החלו להכיר בתרומה האדירה של הסתמכות על ייצור עצמאי.

דגש על קיימות

2020 גרמה לנו להרהר בכוחו של הטבע ובעתיד של הצאצאים שלנו, ומכאן התחזית שטרנד הקיימות יתגבר אף יותר בתעשיות השונות. המטרה: לצמצם את כמויות הפסולת במפעלים. כיום, שלא בעבר, ניתן לשכור את שירותם של יועצים אשר מתמחים באיכות הסביבה ובאופני מחזור שונים. מבחינת ייצור של טכנולוגיות חדישות בתחום הפלסטיקה- הדגש יהיה על קיימות, חומרים מתכלים וביופלסטיק (הפלסטיק הנגזר מחומר חי מתחדש כגון צמחים, שמנים ועמילנים).

> צרו קשר