רגע לפני 2024: מגמות וחידושים בתחום תבניות להזרקת פלסטיק

תעשיית הפלסטיק, ויחד איתה תחום תבניות להזרקת פלסטיק, מתפתחים כל הזמן, מונעים על ידי התקדמות טכנולוגית, מושפעים מדרישות השוק ומאי הוודאות. 2024 כבר נמצאת ממש מעבר לפינה ורגע לפני שהיא מגיעה אלינו, ריכזנו עבורכם מספר מגמות וחידושים שעתידים ללוות אותנו בשנה הקרובה.

המשך הפחתת זיהום הפלסטיק

בשנים האחרונות המודעות להפחתת זיהום הפלסטיק גברה בצורה משמעותית. עוד עוד חברות ומפעלים מנסים לשמור על הסביבה ועל כדור הארץ. בעבר הסברנו כי בבלכמן מנס אנו משתדלים עד כמה שניתן להיות חסכוניים יותר ומזיקים פחות לסביבה בעזרת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים. כך ניתן מצד אחד לחסוך בחומרי גלם ובעלות הייצור ומצד שני לצמצם את פסולת הפלסטיק שנוצרת בתהליכי הייצור של מוצרי פלסטיק.

ניתן להעריך כי בשנים הבאות ייעשה ברחבי העולם עוד ועוד שימוש בפלסטיק ממוחזר ובחומרים מבוססי ביו-פלסטיק, המופק ממשאבים מתחדשים כמו צמחים או מיקרואורגניזמים. בנוסף, המפעלים ימשיכו להתייעל מבחינת צריכת אנרגיה. המכונות צורכות כמות משמעותית של אנרגיה ועל מנת להפחית את ההשפעה הסביבתית המזיקה שלהן, נכנסות לשימוש טכנולוגיות חסכוניות באנרגיה כגון כוננים בעלי מהירות משתנה ומערכות לשחזור חום.

שימוש בחומרים חדשים

חומרים חדשים ותהליכים מתקדמים מרחיבים את יכולות ההזרקה. חידושים אלו מאפשרים ייצור של חלקים קלים, חזקים ומגוונים יותר. חומרים מרוכבים של סיבי פחמן, גומי סיליקון נוזלי (LSR) וחומרים תרמופלסטיים בעלי תכונות משופרות יוצרים מוצרים עם ביצועים משופרים.

מיקרו-הזרקה היא טכניקה לייצור חלקים קטנים ומורכבים במיוחד. תהליך זה הופך להיות חשוב יותר ויותר עבור יישומים במכשירים רפואיים ואלקטרוניים. בנוסף, הזרקת מרובת רכיבים מאפשרת ייצור של חלקים עם מספר חומרים או צבעים במחזור הזרקה בודד.

אוטומציה ודיגיטליזציה

אוטומציה ודיגיטליזציה משפרות את היעילות ומפחיתות את עלויות הייצור. רובוטים משמשים למגוון משימות בהזרקה, כולל טיפול בחומרים, הסרת חלקים ובדיקת איכות. כמובן שאנו לא מתפשרים על האיכות האנושית ועל הניסיון שצברנו, אבל היכן שהמכונה יכולה לעזור ולייעל, אנו מנצלים בצורה מיטבית את יכולותיה.

התאמה אישית

תהליך ההזרקה הופך למגוון יותר ומאפשר ייצור של מוצרים מותאמים אישית. לדוגמה, IMD (ראשי תיבות של In-Mould Decoration) מאפשר עיטור של חלקי פלסטיק ישירות בתהליך ההזרקה. קיימות טכנולוגיות נוספות כדי המאפשרות התאמה אישית לייצור המוני של מוצרים.

אנו עוקבים באדיקות אחר ההתפתחויות הטכנולוגיות השונות ברחבי העולם על מנת לספק ללקוחותינו פתרונות טכנולוגיים מתקדמים וייחודיים ולהמשיך להוות את חוד החנית של התעשייה במדינת ישראל.

> צרו קשר