כבר לא מדע בדיוני: הקשר שבין תעשיית הפלסטיק להייטק

כששני שלישים של שנת 2023 כבר מאחורינו וכששנת 2024 כבר מביטה מעבר לפינה, ניתן לקבוע כי הקשר שבין תעשיית הפלסטיק לבין תעשיית ההייטק חזק מתמיד. מערכת היחסים ההדדית הזו לא רק חוללה מהפכה בתהליכי עיצוב וייצור מוצרים, אלא גם סללה את הדרך להתקדמות פורצת דרך במגוון תחומים – מטכנולוגיה חדשנית ועד רפואה.

פלסטיק בכלל, ותבניות להזרקת פלסטיק בפרט, הם מרכיב אידאלי למוצרי הייטק; טבעם קל המשקל, העמידות ויכולת העיצוב הופכים אותם לבחירה מועדפת עבור רכיבים מגוונים. השילוב של הפלסטיק משפר את הפונקציונליות תוך הפחתת משקל, תורם ליעילות אנרגטית ולשיפור הביצועים.יתרה מכך, תעשיית הפלסטיק עצמה עברה מהפכה על ידי חידושי הייטק. חומרים מתקדמים כמו פולימרים מחוזקים בסיבי פחמן הם חזקים וקלים יותר מפלסטיק מסורתי, מה שהופך אותם לחיוניים לתעשיות כמו צבא, רובוטיקה, תעופה, רפואה, ביומד ועוד.

אם כבר הזכרנו את התחום הרפואי, בעבר סיפרנו לכם על שיתוף הפעולה של בלכמן מנס עם איתמר מדיקל ועם Memic בייצור של מכשור רפואי חדשני. מכשור וציוד רפואי יכולים להסתמך על תבניות פלסטיק בשל הדיוק בייצור הסדרתי. כלים טכנולוגיים כגון חיתוך לייזר מדויק והדמיה תלת מימדית משפרים את הטיפול והאבחון הרפואי ואף ימשיכו לתרום לו על ידי ייצור של מכשור זעיר הנעזר במוצרי פלסטיק.

לנו יש נגיעה גם לתחום הרובוטיקה בזכות שיתוף הפעולה עם חברת רובוטיכאן. ייצרנו כלוב פלסטיק שבתוכו הורכב רחפן. גם במקרה הזה היה שימוש מושכל בפלסטיק על מנת למצוא את הגיאומטריות וחומר הגלם הטוב ביותר שמספק את הקשיחות הדרושה לכלוב כדי לספק שרידות לרחפן בזמן התרסקויות. בנוסף, חדשנות בתחום ההייטק סללה את הדרך לפתרונות הקשורים לצמצום פסולת הפלסטיק. פריצות דרך בטכנולוגיות מיחזור, כמו מיחזור כימי וביו-פלסטיק, מפחיתות את פסולת הפלסטיק והתלות בדלקים מאובנים לייצור. מפעלי בלכמן מנס מתכננים ומייצרים תבניות למוצרים בשיטות מתקדמות שמאפשרות יצירת מינימום פסולת פלסטיק.

לסיכום, ניתן לומר כי פלסטיק מציע יכולת ורסטילית לשילוב רכיבי הייטק בתעשיות שונות ומגוונות. במקביל, התקדמות ההייטק חוללה מהפכה בתעשיית הפלסטיק עצמה, תוך שיפור תכונות החומר, תהליכי הייצור ושיטות המיחזור.

> צרו קשר